יום חמישי, 16 ביוני 2016

זה מבצע זה?

אמנם מדובר במבצעים שהיו לפני מספר שנים, לפני המהפכה הסלולרית והמהפכה הצרכנית, אבל מעבר לנוסטלגיה שברשומה הזו, היא מלמדת אותנו לשים לב לפרטים ולא לרוץ בכל פעם שאנחנו שומעים את המילה "מבצע" כי לא תמיד באמת מדובר במבצע. תזכרו תמיד, שמאחורי כל מבצע, יש המון, אבל המון, אותיות קטנות ואותיות פיציות.

לסלקום היה מבצע שנקרא "שיחה מכניסה". אנשים מתקשרים אליכם ואתם מקבלים על זה כסף. אז דבר ראשון, אתם לא מקבלים שום דבר כי הכל מתקזז עם זמן האוויר שהשתמשתם בו. דבר שני, המסלול עלה 12.90ש"ח במקרה הטוב (לבני 30 ומטה. כן, מה שקראתם) ולכן צריכים לדבר איתכם מעל 4.3 שעות! על מנת שתתחילו "לקבל" כסף חזרה, כי עד אז הכל הולך לכיסוי התשלום החודשי.

לפלאפון היה מבצע שנקרא "פלאפון מתנה". בסוף הפרסומת, הקריין אומר "בהתחייבות לתשלום ב 36 חודשים". עכשיו נשאלת השאלה, אם המכשיר בחינם, אז על מה צריך לשלם במשך 36 חודשים? לא התעצלתי והתקשרתי לשאול. התשלום הוא על המסלול. התחכמות במיטבה! המכשיר בחינם, המסלול לא. וכמה צריך לשלם על המסלול? 4.90? 12.90? 14.90? מה פתאום, 39 ש"ח טבין ותקילין!

כאשר פרטנר יצאו במבצע טרייד אין, הלקוח היה צריך לנתק את הקו בחברה הנוכחית בעצמו, להחזיר פיזית את המכשיר שיש לו כרגע ולקבל על כל המאמץ הזה 5 (חמישה) שקלים שלמים כהחזר חודשי, לזמן אויר, כן? לא במזומן חס וחלילה, בלי קשר למכשיר שהחזרתם.

בסלקום, על מנת לבצע טרייד אין, הם ביקשו חשבוניות של שלושת החודשים האחרונים בחברה הנוכחית וזהו. אל תחשבו שזה היה מטוב לב, המטרה שלהם הייתה להחזיר אליהם לקוחות שנלקחו מהם על ידי חברה אחרת במבצע "שקר" כלשהו שהיה קודם לכן. מהר מאוד המסלול האטרקטיבי נהיה פחות אטרקטיבי כי הם דאגו להעלות מחירים שוב ושוב.

באותה תקופה היו גם מבצעים שבהם הלקוח היה צריך לשלם על משהו "יקר",  "רק" 99 שקל לחודש. המחיר הנמוך אכן נשמע מפתה אבל מה שהיה להם נוח לשכוח לומר בפירסומת, זה את מספר החודשים שבהם נצטרך לשלם את הסכום הזה.

בזק בינלאומי יצאה במבצע, שתמורת תוספת של 10 שקלים נוכל לגלוש במהירות גבוהה במשך שנה! מעבר לעובדה שמדובר רק בספק (התשתית עולה בנפרד ועולה הרבה) ההתחייבות היא לשנתיים ובשנה השניה המחיר קופץ, שלא לומר מזנק, למעלה אבל למה להתעסק בפרטים הקטנים.

מדי כמה זמן, בזק יוצאת במבצע שדרוג חינמי. השדרוג הוא למהירות הבאה בתור לעומת המהירות הנוכחית של הלקוח. הפעם יש 2 עניינים לשים אליהם לב. הראשון הוא בעובדה שמדובר רק לשנה, הם כנראה בונים על כך שהלקוחות ישכחו כי בשנה לאחר מכן המחירים קופצים. הדבר השני הוא שמדובר בתשתית בלבד, הם שכחו לומר שעל מנת לזכות באמת במהירות החדשה, יש צורך ליצור קשר עם הספק וגם שם נצטרך לשלם יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה