יום חמישי, 7 ביולי 2016

לכל מטבע יש 3 צדדים

גילוי חדש, מדהים ומסעיר התגלה לאחרונה. טוב, לא באמת לאחרונה. עד היום היה ברור וידוע לכולם שלכל מטבע יש אך ורק שני צדדים, אפילו המציאו מטבע לשון שאומר בדיוק את זה, אבל מה שהתחיל כשמועה הפך למציאות חסרת פשרות וזה שלכל מטבע יש שלושה צדדים ולא שניים או בקיצור: מכרו לנו שניים במחיר של שלושה ולנו, כמובן, זה עלה יותר.

כולנו בטוחים שקיימים שני צדדים לכל אירוע עם שני משתתפים. הסיפור של צד א‘ והסיפור של צד ב‘. אבל אז קם שופט חכם ואמר: כאשר אני שומע 2 גירסאות לתאונת דרכים, זה גורם לי לחשוב על ההיסטוריה. ההקבלה ברורה אבל אני אסביר. אם במקרה פשוט כמו תאונה, שני אנשים שונים שהיו באותה תאונת דרכים, זוכרים ו"יודעים" דברים שונים, תחשבו על העיוות שיכול להיווצר במקרים מסובכים הרבה יותר מבחינה היסטורית. תוסיפו לכך את העובדה שההיסטוריה נכתבה על ידי אלה שניצחו ותבינו לאיזה ברוך נכנסנו.

כאשר אתם בטוחים שמשהו קרה, ולא משנה במה מדובר, תזכרו שזו לאו דווקא האמת הסופית. פה נכנס הגילוי החדש, כי מעבר ל-מה שאתם חושבים שקרה ול-מה שהצד השני חושב שקרה, ואלה הם שני הצדדים של המטבע המדובר, ישנו גם צד שלישי שהיה נסתר עד היום והוא מה שבאמת קרה.

2 תגובות:

  1. או בקיצור לכל אמת עובדתית יכולה להיות הרבה פרשנויות. וכבר אמר מי שאמר. לא חשוב מה קרה או מה אמרת או איך התנהגת אלא מה שקובע (גם לגבייך לבסוף) זה מה נתפס והובן ע"י האחרים מההתנהגות שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. בסרט law abiding citizen הוא אומר משפט יפה:
      It's not what you know, it's what you can prove in court

      מחק