יום שלישי, 12 ביולי 2016

אם רשומה זו ביצעה עבירה, נא להתקשר לטלפון...

כולנו מכירים את הסטיקרים שמודבקים על הרכבים, אלה שאומרים לנו שהנהג הוא הכי אחלה בעולם אבל אם הוא ביצע עבירה אז יש להתקשר למספר טלפון מסויים.

ברוב הסטיקרים כתוב איזשהו מספר טלפון אבל באוטו מסויים שראיתי, היה כתוב לא סתם מספר אלא שם של בחור, "ליאור". עכשיו נשאלת השאלה, מי זה ליאור ולמה אני צריך להתקשר אליו אם הרכב שלפניי ביצע עבירה. האם הוא שוטר? ואולי הוא האח של הנהג והוא בכלל לא מתכוון להעניש אותו על נהיגה פרועה? ואז נזכרתי.

הסטיקרים האלה החלו להופיע אחרי התוכניות של חיים הכט מלפני שנים רבות, שבהן הוא קרא לכולנו להתחיל לצלם אנשים שמבצעים עבירות תנועה וללכת עם זה למשטרה. מה עשו אותם חכמולוגים? נכון, שמו שלט עם מספר, כך שבמקום להתקשר למשטרה אתה אמור להתקשר לאיזה מספר עלום, שאין לך מושג מי עונה בצד השני שלו, וככה הם חוסכים לעצמם הרבה מאוד דוחות. בהמשך, נחקק חוק שמחייב חברות עם מספר רכבים מסויים, לשים את הסטיקר הזה למען יראו וייראו.

לך, המתקשר, הם יגידו: כן כן, אנחנו כבר נטפל בו, כשבעצם לא בטוח שבאמת יקרה משהו. יהיה מעניין להתקשר למספר כזה, אולי הנהג עצמו יענה לי בסלולרי שלו (בלי דיבורית) ויגיד לי בזמן הנהיגה, שהוא עכשיו הולך למשטרה לבקש שיתנו לו דו"ח.

2 תגובות:

  1. בחברות גדולות אתה מגיע בד"כ למנהל מאגר הרכב ("קצין הרכב"), חברות קטנות עשו מיקור חוץ ולכן יש מספר שמופיע על הרבה כלי-רכב.
    החלופה של טלפון למשטרה היא פשוט לא מעשית - הם יבקשו שתגיע להגיש תלונה, תמסור הוכחות ובסוף עוד יאשימו אותך שצילמת במקום לנהוג.
    אז כרגיל, זה עוד פתרון של "ללכת בלי ולהרגיש עם" (כן, זה בכוונה הפוך מהפרסומת ההיא של החזיות)

    השבמחק
  2. האמת היא שעל פי חוק כל חברה או ארגון בישראל (כלל צה"ל) עם צי רכבים, חייב לשים מדבקה כזאת מאחורי האוטו שלו על מנת שיוכלו להתלונן לחברה שלו.. זאת תקנה של משרד התחבורה :)
    פתרון פשוט לבעיה מורכבת ..

    השבמחק