יום ראשון, 17 ביולי 2016

משכורת מינימום, גיוס המתימטיקה להצלת המשק

בכל פעם שנושא משכורת המינימום עולה לאוויר, קמים אנשים כאלה ואחרים שאומרים שזה יפגע במשק. חלק מהם אפילו הראו נוסחאות אשר מראות כמה ואיך זה ייפגע.

האמת, הגיוני שזה יפגע, הרי אם למישהו יש עובד שהוצאות השכר שלו הן 3,000 ש"ח ועכשיו הוצאות השכר שלו עלו ל 4,000 ש"ח, למעסיק יהיה הפסד של 1,000 ש"ח בכל חודש. אם יש לו מספר עובדים אז צריך להכפיל את הסכום הזה במספר העובדים, כך שלבסוף מדובר בסכום לא קטן.

המסקנה המתבקשת היא, שאם העלאת שכר המינימום פוגעת במשק, למה שלא נעזור למשק? הפיתרון הוא פשוט: הפחתת שכר המינימום. כן, מה ששמעתם. למה שעובדים ירוויחו 3,000 ש"ח? הם יכולים להרוויח גם 2,500 שקל או 2,000 שקל וכך כל מעסיק ירוויח עוד 1,000-1,500 ש"ח כפול מספר העובדים שלו. רגע, אם כך, אולי נוריד את שכר המינימום ל 0 שקלים? תחשבו מה זה יעשה למשק, הוא פשוט יפרח וישגשג.

אני קורא לכווווולם לעזור להציל את המשק. לכו לעבוד ללא שכר מינימום.

2 תגובות:

  1. שכר מינימום נקבע בדיוק כדי לבטל את האפשרות להעסיק אנשים בפחות ממנו.

    לא שזה מפריע למישהו - יש היום שפע דרכים בישראל למעסיק שרוצה לעשוק עובדים, או "לסגור איזו פינה". עובדים זרים, להעסיק בני נוער, עובדי קבלן, סתם להפר חוק כמו שאלפי מעסיקים עושים ולא נענשים

    השבמחק
  2. They should make a maximum wage law. The minimum will no longer be problematic - employers would prefer to give the money to employees then to pay taxes on their profit...

    השבמחק