יום ראשון, 10 ביולי 2016

מה אתם מחפשים בזוגיות?

כששואלים אתכם מה אתם מחפשים בזוגיות, איך אתם אוהבים לענות על השאלה הזו? באמירות בומבסטיות אבל מוכרות לכולם כמו "אהבה", "איכפתיות", "אמון" וכדומה או שאתם מעדיפים לפרט ולתאר את מה שאתם רוצים בזוגיות שלכם?

אחת הצרות הגדולות ביותר בזוגיות היא התקשורת. אולי לא שמתם לב אבל ממש ברגע זה, באמירה הזו, נפלתי בעצמי למלכודת הגדולה ביותר שקשורה לזוגיות. אני קורא לה "בעיית הכותרות". צורה אחרת לתאר את הבעיה היא באמירה "המשפט הזה כל כך כללי, שהוא תמיד נכון". אם ניקח לדוגמה את המשפט הראשון בפיסקה הזו, אני בטוח שכולכם תסכימו איתו אבל אם אשאל אתכם למה הכוונה במשפט הזה, כמעט לכל אחד מכם תהיה תשובה שונה. אתם כבר מתחילים להבין את מקור הבעיה?

כאשר נשאל בחורה מה היא מחפשת בזוגיות, היא תאמר, לדוגמה, "איכפתיות". כאשר נשאל בחור מה הוא מחפש בזוגיות, גם הוא יאמר, לדוגמה, "איכפתיות". עכשיו בואו נפגיש ביניהם. על פניו שניהם מחפשים בדיוק את אותו הדבר. מכיוון שאיכפתיות חשובה לשניהם, אני בטוח ששניהם יהיו איכפתיים אחד כלפי השני אבל יש מצב שהזוגיות הזו לא תימשך הרבה זמן בגלל בעיית... איכפתיות. כן, קראתם נכון.

בשל רגישותה של הבחורה ל"איכפתיות", יש סיכוי שאותה בחורה תאשים את מר בחור בחוסר איכפתיות. זו תהיה בעיה כמובן אבל לא שורש הבעיה כי יש סיכוי לא קטן שמר בחור בסיפור שלנו, לא ידע על מה היא מדברת כי מאוד אבל מאוד איכפת לו ממנה. יש לו גם הוכחות לכך כי עובדה שהוא עשה ועושה ככה וככה וזו חתיכת איכפתיות לעשות ככה וככה בזוגיות, אין יותר איכפתיות מזה. הוא רק שכח שכל מה שהוא אמר, נכון מבחינתו כי אם נשאל את הבחורה, היא כנראה תגיד שאיכפתיות מבחינתה זה משהו אחר לגמרי ואם הוא לא מתנהג כמו שהיא מגדירה איכפתיות אז כנראה שלא איכפת לו ממנה. ומר בחור? מר בחור בכלל לא יבין על מה היא מדברת.

אתם יכולים להחליף את המילה איכפתיות בכל מילה אחרת שתרצו, לא חסרות כאלה בהקשר של זוגיות. כל נקודה כזו עלולה להתגלות כמוקש לא קטן אז במקום להשתמש בכותרות, עדיף להסביר לצד השני למה אנחנו מתכוונים ולמה אנחנו מצפים, כי הכותרות שלנו זהות אבל הפרשנות שלנו לאותן כותרות, שונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה