יום ראשון, 7 באוגוסט 2016

חברת החשמל ושיווק

כבר נכתב רבות על הפירסומות של חברת החשמל והעובדה שאין ממש מתחרים לעבור אליהם, אבל אם כבר לשלוח עלוני פירסום, לפחות שיעשו את זה כמו שצריך.

חברת החשמל שולחת ביחד עם החשבון, עלונים עם "מידע למשתמש". לפעמים מדובר בשיטות לחיסכון בחשמל ולפעמים מדובר בשיווק עצמי. באחת הפעמים הם שלחו דף אשר הכיל סטטיסטיקות שונות לגבי הוצאות של משפחה ממוצעת. נרשם שם שהוצאות התקשורת (לדוגמה) גבוהות הרבה יותר מאלה של החשמל ובכלל הוצאות החשמל לא לוקחות נתח גדול בעוגת ההוצאות. אצלי, הוצאות החשמל, גבוהות ביותר מפי 2 מהוצאות התקשורת שלי.

יכול להיות שדף הפירסום שלהם נכון למשפחה הממוצעת, אם כך, עדיף שישלחו אותו למשפחה הממוצעת, כלומר למי שזה רלוונטי, כי כרגע חברת החשמל שיכנעה אותי בהיפך הגמור ממה שהיא התכוונה אליו בפועל וזה שהוצאות החשמל שלי לוקחות נתח גדול מאוד בעוגת ההוצאות שלי. הם כנראה לא יכולים לדעת מי היא משפחה ממוצעת ומי לא אבל יש הבדל ברור בין משפחה של 1-2 נפשות לבין משפחה של 3-4 נפשות, שאותה כנראה, אפשר להגדיר כמשפחה ממוצעת.

כאנקדוטה אני אוסיף, שהוצאות החשמל הן ההוצאות העיקריות שלי אחרי הוצאות המזון שלי. סטטיסטיקה כזו עוד עלולה להוכיח שאני אוכל בחושך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה