יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

להוריד AVG בחינם? לא כל כך מהר...

* המקרה היה לפני מספר שנים ו AVG זו רק הדוגמה. הכוונה להראות שימושיות ואיך לא לעשות דברים.
לפני מספר שנים רציתי להוריד את הגירסה החינמית של AVG על מנת לבדוק משהו. מטבע הדברים נכנסתי לאתר free.avg.com מתוך כוונה מאוד ברורה, אפילו על פי הכתובת, להוריד את הגירסה החינמית של התוכנה.

המסך הראשון היה מחולק לשני חלקים. בצד אחד הופיע מידע כללי על הגירסה החינמית ובצד השני היו פרטים על הגירסה המשוכללת יותר, זו שעולה כסף. כפי שכבר הבנתם לבד, לחצתי על הלינק של הורדת הגירסה החינמית.

המסך הבא כבר הראה לי טבלה שמכילה מידע על כל הגירסאות האפשריות של התוכנה. מעין טבלת השוואה שמלמדת אותי מה ההבדלים מבחינת תכונות ומבחינת מחירים בין כל הגירסאות שיש לתוכנה. היה מדובר בטבלה עם 4 עמודות והרבה מאוד מידע כאשר בשורה התחתונה של כל עמודה הופיעה המחיר ובזו של הגירסה החינם הופיעה המילה "חינם". מכיוון שרציתי להוריד את הגירסה החינמית לחצתי בביטחה על הכפתור שאמור להוריד את הגירסה החינמית.

המסך הבא, השלישי במספר שוב הכיל 2 חצאים. החצי הגדול יותר הכיל שוב מידע על הגירסה המלאה (professional) ומידע על כך שניתן לקבל אותה בחינם במידה ומבצעים מספר פעולות (זיכרו שרק במסך הקודם עוד ביקשו ממני כסף על אותה גירסה בדיוק). החצי הקטן יותר של המסך הכיל מידע וקישור להורדה של הגירסה החינמית, והרי אותה רציתי מלכתחילה.

לחצתי על הקישור המדובר מתוך תיקווה שאין יותר מסכים והמסך הבא הוא המסך שממנו אוכל סופסוף להוריד את הגירסה המבוקשת. מה רבה הייתה הפתעתי, כאשר במקום שקובץ ההתקנה ירד, הגעתי לאתר ההורדות של CNET עם הכיתובית שאומרת לי שהגעתי לדף שאינו קיים במערכת.

בלית ברירה נאלצתי להיכנס ידנית לאתר הורדות כלשהו, לחפש בעצמי את הגירסה החינמית של AVG באותו אתר, ולהוריד משם את הגירסה הזו. אם AVG לא מתלהבים לתת לנו את הגירסה החינמית של התוכנה שלהם, זה בסדר, אבל יש דרכים נחמדות יותר לומר לנו את זה ולא להעביר אותנו דרך 4 מסכים רק על מנת להגיע לאין מוצא.

2 תגובות:

  1. כמו שירות לקוחות בטלפון. הכל הולך כרגיל ולאחר 5 דקות של תפריטים, מספרים לך שהמוקד אינו פעיל כעת.

    השבמחק
  2. AVG? הם לא היחידים. לי זה קרה עם תוכנה אחרת (אני רק לא בטוח איזו - נדמה לי תוכנת איחוי Ultimate Defrag של DiskTrix, אבל עכשיו אני כבר לא מוצא שם בכלל אף מילה על הורדה בחינם), ואז הייתי צריך לחפש את העמוד המעודכן של ההורדה ב-CNET בעצמי.

    השבמחק