יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

חיים רק פעם אחת, מה עושים עם זה?

אפשר כמובן להתווכח אם אנחנו אכן חיים רק פעם אחת או לא אבל אם נשים את הויכוח הזה בצד, מה עדיף? לקחת סיכונים או ללכת על בטוח?

צד אחד יאמר שחבל לפספס דברים וצריך לחיות את החיים במלואם ולכן אפשר להשתולל ולהתפרע, לעשות ספורט אתגרי, לאכול אוכל לא בריא ומשמין אבל בעיקר טעים מאוד, לשתות אלכוהול בלי חשבון וגם לעשן. הצד הזה בד"כ יתייחס בבוז לצד השני ויאמר שהוא מפספס את הנאות החיים והרי "חיים רק פעם אחת" אז למה לא לנצל אותם עד תום? יש אפילו ביטוי מתאים: "חבר שלי ויתר על סקס, אוכל משמין, אלכוהול וסיגריות. הוא חי בריא מאוד שנתיים, עד שהתאבד".

הצד השני לעומת זאת, יאמר שדווקא בגלל שחיים רק פעם אחת, שווה לשמור על החיים שלנו ולא להסתכן ו/או להרוס אותם. ספורט אתגרי זה נחמד לראות אבל לא לעשות ודברים משמינים ולא בריאים הם אמנם טעימים מאוד אבל הם מורידים מאיכות החיים שלנו אם אוכלים יותר מדי מהם. אלכוהול זה נחמד מדי פעם אבל להשתכר על בסיסי יומי/שבועי זה כבר יותר מדי ולגבי סיגריות אני בטח לא צריך לדבר. "חיים רק פעם אחת" אז שווה לשמור על החיים האלה, לא? אנשים כאלה יאמרו לצד הראשון שאיכות החיים לאו דווקא נמדדת במה שעשית אלא במה אתה עוד מסוגל לעשות בגיל מבוגר יותר.

הגישה הדיפלומטית תאמר שהכל זה עניין של איזון ומידתיות אבל רובנו כן נוטים לכיוון מסויים. עם איזה צד אתם יותר מזדהים?

11 תגובות:

  1. מי יודע מה צופן העתיד, מה שכן בטוח זה שאם מישהו כבר הצליח לוותר על סקס, אוכל טעים ואלכוהול זה קל מאוד לוותר גם על סיגריות...

    השבמחק
  2. אז....חוזרים בתשובה.

    השבמחק
  3. בעצם מה זה משנה? הרי ממילא כל אחד יבחר לחיות בדרך משלו.
    ויפים הבדלי הגישות. עוד לא ראיתי שכתוב על מצבה של מישהו:
    חי חיים בריאים וספורטיביים ,גם לא ראיתי: לקח סיכונים מיותרים,
    חשוב לזרום ...ולמצוא ייעוד וענין בחיים!

    השבמחק
  4. יש עוד צד. והוא קשור להנחת הבסיס שלך.
    חיים רק פעם אחת? אני בכלל לא בטוח.
    והמשמעות של הבחירה שלנו איך לחיות אותם דומה בהנחה שיש לך טיפת מצפון ומודעות עצמית.
    אני משתדל לאזן: לנסות לשמור על גישת הצד השני עם חריגות לפעמים לצד הראשון.
    וזה לא כולל סופי שבוע, שם הכל מותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי אני קיבלתי רק נשמה אחת, אני לא חתול
      אם בעוד 200 שנה אני אחזור לכדור הארץ
      נדבר אז :)

      מחק
  5. יש פיתרון: פרק ב`. בגלל שבשנים האחרונות תוחלת החיים היתארכה מאוד ישנם אנשים שמתחילים את החיים מחדש בגיל 50. זה ניקרא "פרק ב` " ובו הם עושים את רוב הדברים שלא עשו קודם.

    השבמחק
  6. אני נוטה יותר לצד השומר והחרד, לא לאכול מתוקים לאכול בריא באופן כללי בלי עישון ושתיה חריפה, ועוד הגבלות חיה כאילו לא אמות לעולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אנשים שחושבים שצורת חיים כזו לא נחשבת באמת לחיים....

      רק לא הבנתי למה רשמת "שומר וחרד", רק שומר זה גם מתאים

      מחק
  7. כמובן שקיצוניות אינה דבר טוב אבל הייתי הולכת על 1- אומנם לא ספורט אתגרי אבל כן על ללכת עם דברים ולהשתדל לא לדפוק חשבון :)

    השבמחק
  8. זה מעניין שכל ההתייחסות שלך אל החיים היא בפאן של גשמיות: אוכל, סקס אלכוהול...
    בתכלס כולנו מתים ההנאות, גדולות כככל שיהיו, הם רגעיות ולא מותירות אחריהם כלום... אני לא חושבת שהתכלית שלנו היא בפאן הגשמי, אלא במשהו מעבר לזה...
    למה אדם בא לעולם? להביא ילדים והם יביאו עוד ילדים ונכדים ונינים ומה אז?
    הוא עובד בשביל הדור הבא, חוקר לדור הבא? ומה נשאר?
    זו שאלה שיותר מעניינת אותי... אני חושבת שיש לנו מטרה בחיים שהיא קצת יותר מלפטם את עצמנו בהנאות, או לדאוג לקיום אבולוציוני.
    וזה מה שמבדיל אותנו גם מבע"ח....
    אני עדיין לא מצאתי את התכלית שלי בעולם,

    השבמחק