יום ראשון, 17 ביוני 2018

פירסומות שזה לא להבין

פרסומות נועדו למכור לנו משהו, לאו דווקא פיזי, ועל מנת לעשות זאת, הן חייבות להיות מקוריות, משעשעות ומושכות ואם זה לא מצליח אז הן פשוט צריכות לעבוד עלינו כדי שנאמין במשהו שהוא אינו נכון.


להלן מספר דוגמאות לפירסומות שאני אישית, לא מצליח להבין למה הן יצאו לאויר העולם ונראה שזה שהגה אותן, לא חשב עד הסוף.
פירסום טלויזיות בטלויזיה
מצד אחד מפרסמים לנו טלויזיות חדות כמו סכין, עם איכות תמונה מדהימה וסאונד מטורף אבל מה? את כל זה מפרסמים לנו בטלויזיה שלנו שהיא הרי פושטית ולא שווה הרבה לעומת הטלויזיה שבפרסומת. זה קצת מאבד את הרעיון, לא? 

תשע אג' לדקה, לא משנה מה
פירסומת שהייתה פעם לשיחות לחו"ל אמרה לנו שבכל מקרה, לא משנה מה, המחיר של שיחה לחו"ל יישאר 9 אגורות לדקה. הכל טוב ויפה אבל מעניין יהיה לראות מה יקרה, כאשר יקרה האירוע ההזוי ביותר שבו חברה אחרת תיתן שיחה לחו"ל במחיר נמוך מ 9 אגורות, האם גם אז מחיר השיחה לחו"ל אצלם יישאר 9 אגורות? 

פירסום דירות למכירה
בפירסום בעיתון למכירת דירות רואים בניין חדש ומושקע עם מפרט עשיר מאוד. בתמונה נראים כרי דשא ענקיים מסביב לבניין או השכונה, מרווחים ענקים בין הבניינים, אם בכלל יש עוד בניינים והכל מסביב פסטורלי ושקט אבל כשמגיעים למקום עצמו מגלים שבמקום דשא ירוק, יש בית קברות די אפרורי ובצד השני יש כביש ראשי, מכבי אש ומד"א. בדוגמה אחרת, רואים בתמונה 2 מגדלים וביניהם 6 בניינים נמוכים יותר, במציאות, אמנם יש 6 בניינים שעוטפים את 2 המגדלים אבל בין המגדלים יש מרווח שמאפשר לראות רק 2 מהם ובעתיד ייבנה שם מרכז מסחרי שיסתיר גם אותם. במקרה שלישי, הרחוב המדובר הוא בכלל חד סטרי והס מלהזכיר מקומות חניה פנויים כי כאלה לא תמצאו. 

גפרורים או סוכר או מלח למישהו
האם אי פעם ראיתם פרסומת לגפרורים? או לסוכר? או למלח? אם כן, תגידו לי באיזה ערוץ זה כי גם אני רוצה לראות אותה. 

שיתוף פעולה שנותן הנחות
אתה מקבל מייל צבעוני שמבשר על הנחות משמעותיות במחירים למוצר או שירות מסויימים (בד"כ מדובר בהצגות, הופעות וכדומה), הכותרת מבשרת שההנחה היא פרי שיתוף פעולה של שני גופים וכדאי מאוד לנצל אותה. כאשר אתה נכנס לאתר של המקום עצמו, אתה מגלה שכל אזרח מהשורה יכול לקבל את ההנחה הזו ובעצם מדובר במחיר הרגיל של האירוע המדובר מכיוון שמדובר באירוע שקורה בעוד יומיים ויש עוד כמה כרטיסים שלא נמכרו. 

הנחה יקרה
רשתות השיווק זה משהו מיוחד. אותה רשת במקומות שונים יתנו מחירים שונים, לפעמים בכמה עשרות אחוזים אחת מהשניה. הכל תלוי במיקום הסניף של אותה רשת. ברמת אביב, לדוגמה, המחירים יהיו יקרים יותר מאשר באשדוד או באר שבע. מיותר לציין שגם בין הרשתות, יש מלחמת מחירים והנחות מ-ט-ו-ר-פ-ו-ת אבל אז אתה מגלה שבסניף מסויים אתה מקבל הנחה ובסניף של רשת אחרת שנמצא ממש ממול, אתה מקבל מחיר נמוך יותר וזה בלי הנחה בכלל. כמובן שעל מנת להבין את זה אתה צריך מחשבון כיס כי מדובר בסכומים לא עגולים (34.65 שקל) ובאחוזי הנחה לא פשוטים (17%). בזמנו הייתי מקבל הבייתה תלושי מבצעים וכשהייתי מגיע לסניף, המחיר היה נמוך יותר מההלוואה. כששאלתי מה הקטע אמרו לי שזה רלוונטי לסניפים אחרים, שם המחיר גבוה יותר.

עשה לך תואר
נושא הספאמים הוא נושא מרתק. מדי פעם אני מקבל ספאם שאומר לי שאוכל לקבל תואר אמיתי ואז מוסיפים ואומרים שאין צורך בלימודים בפועל. תודו שמדובר בפטנט. הספאמים האלה הולכים מיד לפח הזבל אבל אחרי כמה חודשים מתחילים לקבל ספאם אחר שאומר שהתואר שברשותי עומד לפוג (לא ידעתי שיש פג תוקף לתארים) ולכן מומלץ מאוד שאחדש אותו וכמה שיותר מהר. מי אמר שספאמים לא דואגים לפרנסה? 

קוקה קולה
מישהו מוכן להסביר לי למה עדיין יש צורך לפרסם את המוצר הזה? יש מישהו שלא שמע עליו? אפילו את הלוגו הם לא שינו במשך מאות שנים.

מיצובישי 
על סטיקר מפורסם שלהם היה כתוב "120,000 איש אינם טועים" אבל רגע, מה לגבי יותר מ 120,000 איש שלא קנו מיצובישי? הם כן טועים?

2 תגובות:

  1. לפני כמה שנים קניתי מסך חדש. על הקופסה ישנה מדבקה ועל המדבקה כתוב "מתאים לתלונות ויסטה". למסך יש מעמד, ועל המעמד ישנה מדבקה ועליה כתוב "מאושר לתלונות ויסטה". אני קורא את זה וחושב: "כמה מטומטמים יכולים להיות האנשים שמאמינים לזה? כמה יחודית יכולה להיות מערכת ההפעלה שלכם; שהיא חייבת מסך שמותאם במיוחד עבורה?"

    בפעם האחרונה בה קראתי את מדור המחשבים בעיתוני התישקורת, הבנתי משאלות התמיכה שהן באמת פירסומות למערכת ההפעלה תלונות, על שלל גירסאותיה.

    השבמחק
  2. יש המון פרסומות אוויליות - הגדולה שבהן היא הפרסומת של בנק איגוד אם אינני טועה שמציע ללקוחות חדשים הטבות מפליגות ונדירות בעוד שהפרסומת קוטלת את הבנקים האחרים שאינם מציעים את זה ואומרת באופן די ברור שהבנקים האחרים הם בעצם המיץ של הזבל וחראות. אפעס, הפרסומת די מצניעה את העובדה שכל ההטבות האלה נעלמות כלא היו אחרי 3 שנים ש-או-אז הופך הבנק המפרסם לזבל כמו אחיו עליהם הוא יורד...

    השבמחק