יום שלישי, 26 ביוני 2018

דייטים טובים לידע הכללי

הכרתם בחורה חדשה, אפילו יש לכם את הטלפון שלה וכל מה שנשאר לעשות, זה לך להתקשר ולה לענות. פרטים שוליים, אתם מכירים את זה.

כאשר מתחילים לדבר, המטרה הראשונה היא לראות שיש תקשורת בסיסית והשיחה זורמת כמו שצריך ועל הדרך גם להכיר את מי שמולך. השיטה הכי טובה היא להבין דרך השיחה מי הבחורה, מה מעניין אותה, האם מה שמעניין אותה, מעניין אותך והכי חשוב, האם הבחורה עצמה מעניינת אותך כי אם לא, אפשר להפסיק כבר עכשיו.

כחלק מתהליך ההכרות עצמו אתה מתוודא למה הבחורה עושה, במה היא עובדת וגם לתחביבים שלה ולנושאים שמעניינים אותה. אם מדובר בדברים שמשותפים לשניכם, השיחה תזרום ויהיה לכם מאוד קל להתחבר אחד לשני. רוב הסיכויים הם שיהיה מדובר בדברים שאתם כבר מכירים ומדי פעם תשמעו משהו חדש שירחיב לכם מעט את האופקים.

כאשר מדובר בנושא שאתם לא מכירים, השיחה תזרום לפי רצון שני הצדדים להכיר את הנושא המסויים או עד כמה אתם רוצים לעשות רושם על הבחורה. אם הבחורה מעניינת אתכם, אתם תרצו לשמוע יותר ולדעת יותר על מה שמעניין אותה וכך גם השיחה תראה. נכון שכל שיחה תתפתח בצורה שונה אבל יש כמה דברים בסיסיים שתמיד יקרו.

לתהליך הזה יש יתרון וחיסרון. נתחיל כמובן בחיסרון. כאשר אתה מכיר עוד ועוד בחורות (כי הקודמת לא רצתה אותך ואתה לא רצית את זו שלפניה), אתה מוצא את עצמך מספר שוב ושוב את אותם הדברים על עצמך. עד כמה שאתה נושא מאוד מעניין בעיני עצמך, לא רק שכבר שמעת את כל זה, אתה ממש מכיר את כל הסיפור, הכי קרוב שאפשר.

היתרון הוא יתרון שאני קורא לו "יתרון מתגלגל". היתרון צובר תאוצה ככל שאתה מדבר עם יותר בחורות. אמנם זה רלוונטי רק כאשר אתה באמת מתעניין בבחורה ובנוסף אתה גם בחור סקרן מטבעך אבל נניח שאתה שני הדברים האלה. הרעיון הוא שאתה "לומד" תוך כדי תנועה. כאשר אתה מדבר עם הבחורה הראשונה אתה לומד דברים חדשים שעשויים לגרום לך ללמוד קצת יותר על הנושא הזה, מה שיגרום לך להרחיב אופקים. מכיוון שהבחורות שתדבר איתן באות מרקעים שונים, עבודה שונה ותחביבים שונים, ככל שתכיר יותר בחורות תפתח את עצמך לעולמות חדשים שכנראה לא היית מכיר לולא הכרת את אותה בחורה. מכיוון שמדי פעם כן תכיר בחורה שעוסקת או מתעניינת באותו תחום כמו בחורה קודמת שדיברת איתה מתישהו קודם לכן, כשתגיע אליה תהיה כבר עם ידע מספיק רחב על מנת להשתתף בשיחה בצורה יותר אקטיבית ואולי אף להרשים את הבחורה בידע שלך. היא כמובן לא צריכה לדעת שאת הידע הרחב שלך צברת מהבחורה שנפרדה ממך רק יומיים קודם לכן.

יצא לכם לדבר עם בחורה על נושא מסויים והתגובה הייתה סוג של אנחת רווחה מלווה במשפט מיואש שעם הבחורים הקודמים היא הייתה צריכה לשבת ולהסביר להם למה הכוונה כולל תיאור מפורט והסברים עם שירטוטים כי אחרת הם לא הבינו מה היא רוצה מחייהם? תחשבו איזה רושם חיובי אתם משאירים אם איתכם זה יהיה אחרת, שונה. ואם זו בחורה שממש מצאה חן בעיניכם, רק דברים טובים יכולים לצאת מזה. בהצלחה :-)

6 תגובות:

  1. אפרופו ללמוד משהו מהדייטים שלך. בזכות דייט עם בחורה נחשפתי בכלל ולראשונה לעולם הבלוגים. ובזכותה גם אני פתחתי בלוג. אז בהחלט אפשר להגיד שמהדייט ההוא למדתי משהו ויצא לי משהו ממנו, גם אם קשר זוגי לא יצא ממנו.

    השבמחק
  2. האמת היא שאני לא זוכרת מה בחורים אמרו לי בפגישות הראשונות. כשהם פוצחים במונולוג ולא משנה כמה מעניין, אני פשוט מאבדת את הסבלנות ואת קו השיחה... אז אולי הפסדתי את היתרון הזה. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לפצוח במונולוג בדייט ראשון או בשיחת טלפון ראשונה זה בטח לא רעיון טוב

      מחק
    2. היו כמה בחורים שממש הייתי צריכה להפסיק אותם... הם פשוט פצחו במונולוג -אולי כדי להרשים אותי. זה סתם עצבן אותי במקום כי בקושי יכולתי להשחיל מילה.

      לא משנה כמה מישהו יודע על נושא מסויים, לא באתי להרצאה אלא לדייט. אז תכתוב שאנשים צריכים לדבר אולי דקה או שתיים לפני שהם מעברים את השרביט לזה או זאת שמולם.

      מחק
    3. או להרשים או שפשוט היו בלחץ :)

      בכל מקרה, ממש לא הייתה כוונה ל"איך להתיש את הדייט שלך במונולוג" אלא רק להרחיב את הידע הכללי שלך ובעיקר להשתמש בו בחוכמה

      מחק
  3. רעיון למה לעשות עם הסיפור שלך, שאתה צריך לטחון בכל פגישה/ טלפון מחדש- לספר כל פעם מזווית קצת שונה, לנסות להתחבר לזה רגשית ולדמיין כאילו זו פעם ראשונה שאתה מספר את זה, להימנע מהדברים המשעממים בסיפור ולספר רק את הדברים המעניינים, למצוא עניין מחודש בסיפור דרך הפריטים המעניינים. סתם רעיונות שזרקתי מה- top of my head.

    השבמחק