יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

מענה קולי IVR

IVR - interactive voice response

ה IVR זה אותו קול מוקלט של בחור או בחורה, שמדברים אלינו מהטלפון כאשר אנחנו מחייגים לטלפון עסקי כלשהו.

מטבע הדברים, אנחנו מצפים לסדר כלשהו בכל מה שקשור לאפשרויות שאנחנו שומעים במענה הקולי וההגיון אומר שנלך מהסיפרה 1 הלאה, כאשר 0 יפנה אותנו למזכירות. כמובן שלא צריך להמתין לקול שיאמר לנו את הסיפרה על מנת להגיע לאן שנרצה כך שאם נתקשר למקום שכבר התקשרנו קודם, נוכל מיד להגיע לשלוחה הרצויה, בלי לשמוע את כל ההרצאה. הכוונה הינה טובה אבל ישנן חברות אשר החליטו להתעלל בתכונה הזו, או יותר נכון להתעלל בנו. להלן מספר דוגמאות (אמיתיות!), מהקלה לכבדה.

חברה 1
רק אחרי שמספרים לנו מה כל סיפרה וסיפרה עושה, הם מיידעים אותנו שבכל שלב נוכל ללחוץ על 9 על מנת להגיע למזכירות. כמובן שצריך לשמוע את כל ההרצאה ורק בסופה נדע איך מגיעים למענה אנושי.

חברה 2
מכיוון שנהוג ש 0 מגיע למזכירות, לפעמים מיד כשעונה לנו הקול בטלפון נלחץ על 0 על מנת שנוכל לדבר עם בן אדם. אבל במקרה הזה אין 0, כי 8 היא הסיפרה שתוביל אותנו למזכירות.

חברה 3
היצירתיות פה התעלתה על כל דבר. במקום לספר לנו מה כל סיפרה עושה לפי הסדר, בחברה הזו המציאו סדר משלהם. זה מתחיל אמנם בסיפרה 1 אבל אחריה מיד קופצים ל 3 ולאחריה קופצים ל 6, משם ל 5 ואז, אם נרצה להגיע למזכירות, צריך ללחוץ על 9. בתת התפריט יש קצת יותר סדר ואפשר ללחוץ על 1 או 2 למידע מסויים ו 3 על מנת להגיע לנציג שירות אבל תת התפריט לנציג השירות חוזר להפתיע אותנו. הפעם 1 ו 2 שוב נותנים לנו מידע מסויים ואם בכל זאת נתעקש על נציג שירות נצטרך להקיש על 8.

חברה 4
פה מדובר בחברה קצת קשוחה שאוהבת לגבות מאיתנו כסף (לא מדובר במס הכנסה). המשעשע הוא שכאשר מקבלים את התפריט הראשוני, מדברת אלינו בחורה בקול נעים ונחמד, אך כאשר נכנסים לתת תפריט שבו אנחנו רוצים לשאול שאלות לגבי תשלום מסויים, הקול מתחלף בקול של בחור שמעשן לא מעט ובאופן כללי נשמע מאוד עצבני. הוא לא אומר שום דבר מאיים, אבל הטון והאינטונציה ההפוכים מקול הבחורה, מקבלים פתאום משמעות קצת אחרת.

4 תגובות:

  1. חבל על הזמן :-)))
    יש עוד קטעים כמו: אנחנו רוצים לענות לכם בהקדם אתם מספר 8 בתור.
    או נשאר 15 דקות עד שיענו לך. אם מנתקים וחוזרים אחר כך עדיין יש 20 דקות לתור שלי.
    חברת הסעות בה השתמשתי להגיע לעבודה מנגנת לוגו שהם תמיד עומדים בזמנים - בשטח הם תמיד מאחרים.

    השבמחק
  2. חחחח גדול אבל לפעמים כשאני מגיעה בסוף למענה קולי , של בחורה למשל , היא יוצאת כל כך מטומטמת שאני מעדיפה לחזור ולדבר אל הIVR

    השבמחק
  3. במיוחד מסכנים המבוגרים שלא מבינים מה קורה עם כל המערכות האלו מתייאשים ומנתקים.

    השבמחק
  4. צודק לגמריי
    יש חברות שממש מקשות את ההגעה לנציג אנושי ולפעמים מרוב שזה מסורבל אני כבר שולח להם בקשת ניתוק ומתחבר לחברה אחרת..
    גם הגדילו לעשות בחברות התקשורת ולעדכן קודם כל על כל המבצעים והשרותים החדשים (נגיד חברת סלולר שיצאה לשוק ה tv ) ומקש ייעודי לנציג בנושא ורק אחר כך מתחיל המענה הרגיל והמסורבל ממילא...
    עד ששר כלשהו לא יצטרך להשיג אותם דרך המענה הרגיל לא באמת יהיה כאן שינוי

    השבמחק