יום רביעי, 1 בפברואר 2017

המדריך למשקיע המתחיל

אני
שלום לך, מנהל בנק

הוא
שלום גם לך, על מה רצית לדבר איתי?

אני
 
החלטתי להשקיע במניות הבנק שלך ורציתי ליידע אותך בכך

הוא
 
יפה יפה, בחירה נבונה. מה הסכום שאותו חשבת להשקיע?

אני
מספר עגול ויפה. מיליון שקל.

הוא
מיליון שקל זה אכן סכום יפה, טוב לשמוע את זה... רגע... אני רואה שבחשבון הבנק שלך יש רק 100 שקל

אני
אכן.

הוא
איך אתה מתכוון להשקיע מיליון שקל אם יש לך רק 100 שקל בחשבון?

אני
מהכסף שהבנק יתן לי

הוא
כלומר? הלוואה?

אני
בדיוק.

הוא
אבל אני לא יכול להלוות לך מיליון שקל.

אני
למה לא? תזכור, אני הולך להשקיע את כל הכסף הזה במניות של הבנק שלך.

הוא
נכון. אבל אני צריך ערבונות, מיליון שקל זה לא מעט כסף. איך אני יכול להיות בטוח שתחזיר לי אותם?

אני
ברור שאתה יכול להיות בטוח. אני משקיע במניות של הבנק שאתה מנהל.

הוא
ואם המניה לא תעלה?

אני 

למה שהמניה לא תעלה? הרי אתה מנהל את הבנק, אתה לא סומך על עצמך?

פתגם ידוע 

הבנק יתן לך הלוואה רק אחרי שתוכיח לו שאתה לא צריך אותה

תגובה 1:

  1. נחמד מאוד אבל זה בדיוק מה שהבנקים עשו: נתנו לאנשים הלוואות כדי שיקנו את המניות שלהם. התוכנית של הבנקים לא הצליחה והחוב הפך למסופק - ספק אים יוחזר. המפקח על הבנקים אילץ את הבנקים לימחוק את החובות.

    השבמחק