יום חמישי, 9 בפברואר 2017

מדחנים, תביעה ייצוגית

כאשר הייתי צריך לעשות סידורים, חניתי בחניה שמשלמים עליה באמצעות מדחן.

אמנם קיימות היום שיטות נוספות לתשלום על חניה אבל הייתה תקופה שבה זה לא היה קיים וגם היום, יש לא מעט מקרים שבהם נצטרך לשלם למדחן על מנת לחנות.

שמתי כסף ל 50 דקות וחשבתי לעצמי שמקסימום אני אחזור להוסיף. אחרי 30 דקות כשהבנתי שאני לא אסיים בזמן, חזרתי והוספתי כסף כך ששוב היו לי 50 דקות. הפעם התור הלך מהר יותר ולכן כשחזרתי למדחן נשארו שם עוד 34 דקות. כלומר בדיעבד אפילו לא הייתי צריך להוסיף כסף מלכתחילה. מכיוון שכבר לא הייתי צריך את הדקות שנשארו לי, נסעתי. בדרך חשבתי לעצמי, למה בעצם מדחן לא מחזיר עודף?

הרבה פעמים יצא לי לשמוע על תביעות ייצוגיות שמתלוננות על חיוב יתר אפילו של אגורות בודדות ללקוח. פה מדובר על שקלים שלמים שמצטברים להרבה מאוד כסף כאשר מדובר בהמון לקוחות שמשתמשים במדחנים, לקוחות שבויים יש לומר.

למרות שעברו כ 10 שנים מאז שכתבתי זאת לראשונה, עדיין לא נעשה דבר בנושא. איך זה שעד עכשיו לא קמה תביעה ייצוגית בנושא הזה?

10 תגובות:

  1. עזוב עודף... מה עם קבלה לצרכי מס?

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שבעקבות זה, החליפו את המדחנים במכונה דיגיטלית שכן נותנת קבלה... בעיית החזרת העודף עדיין קיימת

      מחק
  2. הבעיה לא מעבר למכונות שמחזירות עוד, ונותנות קבלה זהו עסק יקר הרבה יותר. מן הסתם מימון השקעה שכזו יגולגל לדמי חניה או מיסי ארנונה. הפתרון הנכון יותר הוא להפטר מהמדחנים כלל, להחזיר קניית כרטיסי חניה במכולות.סופרים אפליקציות לניידים

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה טועה ומטעה.
      עבדתי בחברה שנותנת שירותי "מדחנות" לרשויות מקומיות.
      ההסכם הוא בד"כ ש30% מפדיון המדחנים הולך לחברה המקימה / מנהלת / מרוקנת את המדחנים והשאר הולך לרשות המקומית

      מחק
    2. מה זה קשור למה שאמרתי ? זה אולי רק מוכיח שהעלויות של מכונות האלה לכיס הצרכן גבוהות יותר

      מחק
    3. אני התכוונתי שאם העירייה בוחרת להציב מכונות חכמות (במודל 70:30) אין לעירייה באמת השקעה... כולה קיטון בהכנסות משרותי חנייה.

      מחק
    4. הקיטון הזה הבעייתי כי גם ככה שירותי תשלום בניידים מורידים הכנסות ( מדוחות)

      מחק
    5. נו אין מה לעשות... העירייה לא יכולה "להתכיין" על קיטון בהכנסות כי ישנם אמצעים לסיוע לאנשים לא לעשות עבירות חנייה...

      מחק
    6. אכן, אבל היא גם לא יכולה להרשות לעצמה להגדיל הוצאות. פנגו ושות משנות את התפיסה הזו של העיריות. ולכן צפה לעליית מחירי החנייה

      מחק
    7. בתל אביב כבר העלו על מנת שלתושבי תל אביב זה יהיה בחינם

      אני זוכר שהראו דוח הכנסות של העיר תל אביב מלפני כמה שנים, שמראה שתקציב העירייה מתבסס גם על דוחות חניה בעלות של עשרות מיליוני שקלים (כדי להוכיח כביכול קשר למכסות שהפקחים חייבים לתת). מיותר לומר שהעיריה מרוויחה הרבה יותר מדוחות מאשר מעלות החניות החוקיות. השאלה היא, מה זה אומר עלינו, ציבור הנהגים

      מחק