יום חמישי, 16 בפברואר 2017

לדאוג לפי הסדר

יש אנשים שאוהבים לדאוג. הם חושבים שלדאוג פותר בעיות.

בד"כ הם גם אוהבים להתעצבן. הם חושבים שלהתעצבן פותר בעיות. אני לא יודע לפי מה הם מחליטים איזו בעיה צריכה התעצבנות ואיזו בעיה צריכה דאגה על מנת לפתור אותה אבל אני מתאר לעצמי שיש להם שיטה יצירתית מאוד לדעת את זה. 

כבר מזמן ידוע שלדאוג ולהתעצבן לא פותר בעיות. לפעמים אפילו להיפך, זה רק מגדיל ומנפח אותן אך מכיוון שיש מקרים שבהם מאוד קשה לא לדאוג ו/או להתעצבן ממשהו, הנה הטיפ שלי למקרים האלה.

תדאגו/תתעצבנו לפי הסדר. מה הכוונה? אם יש לכם משהו היום, תדאגו ותתעצבנו עליו במקום לדאוג ולהתעצבן על מה שיקרה בעוד יומיים/שבוע/שבועיים וכו'. תאמינו לי שיהיה לכם מספיק זמן לדאוג ולהתעצבן גם מהדברים העתידיים.

אז לגבי מה אתם דואגים עכשיו?

15 תגובות:

  1. נהדר! מעורר השראה. אנסה

    השבמחק
  2. המנטרה הידועה :) למה לדאוג עכשיו כשאפשר לדאוג מחר....הבעיה מתחילה בזה שלא תמיד אפשר לשלוט בעצבים או בדאגות.....וכן יש שיקראו לזה סוג של אפטיות ומאחר ואני זו שקראתי לזה ככה אני עומדת מאחוריי דבריי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אפאטיות זה כאשר יש בעיה מסויימת ובכלל לא מנסים לפתור אותה והיא לא מפריעה בשום צורה

      אני מדבר על מצב של לדעת שיש בעיה ולהתמודד איתה כמו שצריך וללדאוג ולהתעצבן - אני לא קורא התמודדות כמו שצריך
      הרי בסוף הדאגה/עצבנות - נצטרך לטפל בה בדרכים הרגילות בכל מקרה

      מחק
    2. אבל לא תמיד זה בשליטה אי אפשר תמיד להיות רגוע ושליו יש דברים שמוציאים אותך מדעתך ונכון שההגיון אומר שלהתעצבן זה חסר טעם והלוואי שיכולתי לתת לדברים לעבור לי מעל הראש אבל כאן עובר הגבול הדק בין להיות מסוגל להתמודד בצורה בוגרת והגיונית עם ה"אתגרים" שהחיים מציבים לנו ובין אפאטיות
      השאלה היא לאיזו רובריקה אנחנו משתייכים

      מחק
    3. כלומר מבחינתך זה או להתעצבן ולהתרגז או להיות אפאטי?

      מחק
    4. או שחור או לבן? יצא לי רושם של פתאליסטית.......ברור שיש באמצע הבעיה היא איך להגיע לשם.....

      מחק
  3. לדאוג זה אנושי.... נכון שלא יעזור לאף אחד (בטח שלא לי) אם אני אדאג במקום להתמודד אבל... אנחנו בני אדם, ואנחנו דואגים... ככה זה עובד.

    לגבי להתעצבן.. אז זה עדיף מאשר להשאיר הכל בפנים ואולי.. מתישהו.. זה יצוף החוצה... כי לדאוג ולהתעצבן זה אנושי....
    להדחיק ולהתעלם .... זה סתם בריחה... בלי להגיד שאתה בורח.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מסכים עם סוף דברייך לפתור את הבעיות בלי להתעצבן/להתרגז/לדאוג זו ממש לא בריחה

      או קחי לדוגמה פקק בכביש:
      להתעצבן ולדאוג יעזור? ממש לא מצד שני גם אין כל כך משהו שאת יכולה לעשות אבל משום מה יש אנשים שחושבים שאם הם יתעצבנו - הרכבים יתחילו פתאום לזוז יותר מהר

      מחק
    2. אם ניקח את הדוגמה הזאת.... אז נכון, זה לא יגרום לאף רכב לזוז יותר מהר... אבל אם תיתן (נניח) מכה להגה מעצבים אז הם גם יעברו. אם לא, אתה תגיע לעבודה... עצבני (כי אחרת ולא הוצאת את העצבים בשום מקום).
      ואז.. או שתוציא אותם על מישהו או משהו אחר, או שזה ישאר לך בלב. אולי תרגיש שזה נעלם אבל... זה קבור עמוק בפנים.....בסוף זה יצא... על מישהו או משהו לא קשורים

      מחק
    3. ואולי במקום לדפוק את הראש בהגה נפתח רדיו בכל מני תחנות ויהיו שירים יפים ונהנה מהם בינתיים? לא חייבים להתעצבן או להתרגז

      מחק
    4. השאלה היא.... האם אתה לא כועס? ברור שלהתחיל לצעוק, להתעצבן, לצפור.. ולעשות תנועות מגונות לא יעזרו... בטח שלא לך .... אבל אתה צריך לדעת שזה בסדר לכעוס.. זה בסדר להתעצבן... כולנו בני אדם....

      מחק
  4. לא יודעת אני לפעמים דואגת לפני הזמן (להכין תרופה למכה)
    ולפעמים אני דואגת בזמן...(לעבור את הגשר אחרי שחוצים אותו)

    השבמחק
  5. משהוא שראיתי בסרט 7 שנים בטיבט (אני כמעט בטוח)

    אם הבעיה תפתר - אין מה לדאוג
    אם הבעיה לא תפתר - כמה שתדאג זה לא יעזור
    מסקנה - אל תדאג.

    יש סוג מסויים של דאגה, שאימהות דואגות לילדים שלה. (אולי בעדות מסויימות) והנוסחה היא כזאת, יותר דאגה = יותר אהבה
    דוגמא, אם אני דואג שילד בן 10 מחזיק סכין אני אוהב אותו X
    אבל אני דואג שהוא מחזיק אפילו מזלג, אזי אני אוהב אותו 2X
    וכו`.

    עצוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה מתחילה כשיש יותר מדי אהבה. כל דבר הוא טוב כשהוא בא במידה. ברגע שהוא מתחיל להשפיע על החיים שלנו (או של אחרים) זה הזמן לעצור ולחשוב.

      מחק