יום שני, 27 בפברואר 2017

קיומה של מדינת ישראל הוא אינטרס בינלאומי

איך הרגשתם כאשר נכשלתם במשהו ולא היה לכם את מי להאשים מלבד את עצמכם?

אני בטוח שחפרתם עמוק עמוק בסיטואציה, רק כדי למצא שביב של אשמה שהיא אינה עליכם. אחת הסיבות שאנשים מפחדים להיות עצמאיים, היא שבמידה וייכשלו, הם לא יוכלו להאשים אף אחד מלבד את עצמם. כשחושבים על זה, ככה עובד העולם. כל אחד צריך מישהו שהוא יוכל להאשים והמישהו הזה שתמיד מאשימים אותו הוא אנחנו, מדינת ישראל/היהודים. פתאום תקפה אותי המחשבה, איך יראה העולם בלי מדינת ישראל/היהודים ואז נפל לי האסימון, יהיה פה תוהו ובוהו. שלא תטעו, גם עכשיו יש תוהו ובוהו אבל עכשיו לפחות יש את מי להאשים. תחשבו על מצב שבו יש תוהו ובוהו ואין את מי להאשים, כאוס טוטאלי!
  • תחשבו על מצב שבמדינת ישראל (או בשמה החדש, פלסטין) יש מדינה ששולטים בה פלסטינאים שכבר לא יכולים לתרץ את הצרות שלהם בכיבוש.
  • תחשבו על מצב שבו המדינות השכנות לנו, כבר לא יוכלו להאשים אותנו בפחד שלהן שהפלסטינאים יחזרו חזרה אליהן. מה הם "ימכרו" לעם שלהם?
  • תחשבו על זה שלאירן כבר לא יהיה את מי לתקוף ולכנות כינויי גנאי, או על מצב שאירן לא תוכל לתרץ יותר את שנאתה לארה"ב בעובדה שארה"ב תומכת תמיכה עיוורת בישראל.
  • תחשבו על מצב שבו הנשיא האירני המסכן, מתמודד מול כל הצרות הכלכליות של העם שלו בלי האפשרות להאשים את ישראל בכך.
  • תחשבו על חמאס, שכבר לא יוכל לומר לתושבי עזה שהסיבה לעוני שלהם ולכל הצרות שלהם, היא ישראל והישראלים.
  • תחשבו על דעאש שטוענים שוב ושוב, שכל מה שקורה עכשיו זו רק ההקדמה וישראל היא המטרה האמיתית שלהם, כשפתאום לא תהיה להם מטרה אמיתית.
  • תחשבו על מדינות אירופה, שמצד אחד ינשמו לרווחה שהן כבר לא צריכות לעשות עלינו בייביסיטר ומצד שני לא יהיה להם את מי להאשים בכלכלה הרופפת שלהם, ברפיסות שלהם או בפיצוצים שיתפוצצו אצלם מדי פעם.
  • תחשבו על האו"ם שהיום כל כך קל לו להעביר החלטות, פשוט מגנים את ישראל וזהו. מה היה קורה אם לא הייתה ישראל? לא היה להם את מי לגנות. ממש בעיה קשה, אני אומר לכם.
ככל שאני חושב על זה יותר אני יודע שאין לנו מה לדאוג, אנחנו פה לנצח, העולם פשוט צריך אותנו.

3 תגובות:

  1. הבעיה עם הגישה הזו היא שבדרך כלל מבינים שצריך את ישראל רק בדיעבד כשקורה משהו ואז פתאום לא יהיה את מי להאשים.
    וכרגיל, ימצאו שעיר לעזאזל חדש.
    אל תדאג, אפילו ישארו עם המונח אנשיטמיות

    השבמחק
  2. כמה שזה נכון זה לא יאומן :)
    אף פעם לא חשבתי על זה ככה תודה שהארת את עיניי

    השבמחק
  3. אז בעצם מזל שאנחנו קיימים... :)

    לכולנו יש אינסטינקט לזרוק את האשמה על מישהו אחר כשדברים לא מסתדרים.... רק אחרי שעובר זמן אתה מגלה שזה בעצם אשמתך... (טוב לא כולם, יש כאלה שעד היום בטוחים שהם היו בסדר... :-) )

    השבמחק