יום ראשון, 25 בספטמבר 2016

חברת פירסום או חבורת ספאמרים?

  • המקרה אירע לפני כניסת חוק הספאם
לפני מספר שנים, התחלתי לקבל ספאם מחברה המשווקת קורסים בתחומים שונים. בספאם הזה הוזמנתי לסדנאות בחינם בנושאים שקשורים לשוק ההון. בהתחלה לא ממש התייחסתי לזה עד אשר התחלתי לקבל כמה כאלה ביום. בנוסף, מכיוון שהיו להם מספר כתובות מייל שלי, זה קרה מספר פעמים ביום למספר כתובות, ממש לא נעים.

בסופו של דבר החלטתי לעשות מעשה והתקשרתי אליהם על מנת לבקש מהם בצורה יפה שיורידו אותי מהרשימה. נציגת השירות הפנתה אותי לאחראי על הפרסום שלהם, בחור בשם פבלו. דיברתי איתו בצורה יפה והסברתי לו שלמרות ששלחתי מייל בקשה להסרה, זה לא ממש קורה והוא הבטיח לי שכל כתובות המייל שלי יוסרו מהרשימה.

מיותר לציין שהמכתבים המשיכו להגיע. שוב יצרתי איתו קשר ושוב הוא אמר לי שהוא יעדכן את הרשימות בהקדם. מיותר לציין שעדיין המכתבים המשיכו להגיע ולכן שוב התקשרתי אליו (כבר היה לי את הטלפון הישיר שלו) ואמרתי לו שבמקומו הייתי מרגיש מאוד מטופש. הוא הסכים איתי ואמר שהוא עובד עם חברת פרסום שעושה בשבילו את העבודה והחברה הזו עובדת עם קבוצת אנשים (בעברית צחה: ספאמרים) אשר שולחת את המיילים (בעברית צחה: ספאמים). הוא כבר הודיע לחברה שיורידו אותי והם כנראה לא עדכנו את "סוכני השטח" שלהם (בעברית צחה: ספאמרים). הוא אמר לי שלכל מייל יש לינק עם קוד ולפי הקוד הזה הוא ידע מי הבחור (בעברית צחה: הספאמר) שממשיך לשלוח אלי את המכתבים. הקוד הזה בעצם אומר לחברת הפרסום, מי הספאמר, אהה סליחה, סוכן השטח, שבזכותו יצרתי איתם קשר ועל פי זה לתגמל אותו.

אמרתי לו את הקוד ואכן יום יומיים למחרת, המכתבים הפסיקו להגיע. מיותר לציין שאחרי כחודש-חודשיים המיילים חזרו להופיע אך הפעם בפורמט ועיצוב קצת שונים. אני מתאר לעצמי שהם החליפו חברת פרסום ולחברת הפרסום הזו יש ספאמרים, כלומר סוכני שטח, אחרים. עכשיו אני צריך לעבור שוב את כל התהליך.

4 תגובות:

  1. הפרסום בארץ ובעולם הוא המלך החדש על פיו ישק דבר כל העולם נע על מכונת הפרסום המשומנת שאם אתה לא שם אתה לא קיים.
    עצוב אבל זאת המציאות שלנו היום. שתורמת לה הטכנלוגיה המשופרת שמתעצמת מיום ליום, רק לראות את תקציבי הענק של סלקום פלאפון סופר פארם ודומיו כדי להבין על מה אני מדברת.

    השבמחק
  2. מה הבעיה? להגדיר את הדואר הזה כספאם?
    אז הוא נכנס ישר לתיבת הספאם ונחמק אוטומטית מלי שתצטרך להיות מודע אליו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אמנם המקרה קרה במציאות ונכון שיכלתי להוסיפו כספאם וגו`
      אבל מה שחשוב זה הנקודה שהעברתי פה
      לגבי שימוש בספאמרים לצורך פרסום כביכול לגיטימי

      מחק
  3. תחסום את המסר, האמת, אני לא רואה בשיטה זו כמוצלח לפרסום למרות שהציעו לי כבר מספר רב של פעמים תמורת עלות מסוימת.
    זו חדירה לפרטיות, חשוד לסוס טרויאני...
    אנשים נענים לפרסום כשזה מפה לאוזן או מפורסם כך שזה קוסם לציבור ונותן להם הרגשה שאת זה הם צריכים לפי הבחירה החופשית שלהם.
    שיווק- הייתרון של שליחת פירסום כך הוא בשימוש יעיל אחר.

    השבמחק