יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

מעשר

לפני הרבה שנים הכרתי בחור, שבדיעבד ליווה אותי הרבה שנים גם בצבא וגם באזרחות. התחברנו בצבא, חברות שהמשיכה לאזרחות ואפילו עבדנו באותו מקום עבודה עד שהוא התפטר, אז נפרדו דרכנו.

הבחור היה אתאיסט לחלוטין, מה שגרם ללא מעט אנשים להתפלא כאשר הבחור התחיל פתאום לשמור שבת ולהתחזק. מאז, הוא התרחק מכל אלה שהכיר ולפני מספר שנים הוא נעלם. את הסיבות להתחזקות הוא הספיק לומר לנו אבל אני אתמקד באחת מהן שנקראת: מעשר.

לטענתו, כתוב (איפהשהו) שאלוהים מבטיח לאלה שתורמים, שהכסף יגיע בחזרה אליהם פי 10. כלומר הדת דוגלת במתן תרומות ומבטיחה תגמול פי עשרה. הוא אמר שבאותו מקום כתוב שאלוהים אומר: "נסו אותי". כלומר לא צריך להאמין בזה אלא פשוט לנסות ולראות שזה עובד. כדוגמה הוא נתן את אחיו (שחזר בתשובה עוד לפניו), שנתן מעשר ולא עבר הרבה זמן עד שהוא קיבל מכתב מהאוניברסיטה בה הוא למד ונכתב שם, שהתגלה שהוא שילם יותר מדי ולכן הם שולחים לו צ'ק חזרה עם ההפרש.

אמרתי לו שאני נותן לו (ובכלל) הבטחה, שאם אי פעם אזכה בפרס הראשון בהגרלה כלשהי, הדבר הראשון שאעשה זה לתת מעשר וכדי לא להתחכם, הוספתי שהמעשר יינתן אחרי שאתן הרבה יותר מכך למדינה, בתור מיסים, כלומר מהנטו. בסיום דברי הוספתי ואמרתי "שינסה אותי". עד היום, בכל פעם ששואלים אותי מה אעשה במידה ואזכה בפרס הראשון, הדבר הראשון שאני אומר הוא שאתן מעשר. ההבטחה הזו מלווה אותי עד היום ועברו לא מעט שנים מאז. מילאתי לוטו לא מעט פעמים, בעיקר בהגרלות עם הפרסים הגבוהים אבל מיותר לומר שלא זכיתי. הגרלה מיוחדת אחת, כזו של 50 מיליון שקל, הייתה בערב יום ההולדת שלי. חשבתי שמדובר בסימן אבל הסתבר שזה לא היה סימן לכלום.

אז כמו שאמרתי, אלוהים כנראה מחכה שאנסה אותו ואני מחכה שהוא ינסה אותי, עכשיו רק נשאר לחכות ולראות מי ימצמץ ראשון.

3 תגובות:

  1. גם אם לא תמורה כספית, כשנותנים מיד מקבלים. סיפוק, יחס חם ולפעמים גם דברים חומריים. What goes around comes around.
    או בקיצור, קארמה.

    השבמחק
  2. אחרי פוסט כזה, תזהר שלא יכה בך הברק. ואם זה יקרה בחום יולי 2017, סימן שאתה יכול לתת מעשר מהברק שתקבל.
    בטח עוד מעט יכה אותי הברק רק בגלל מה שכתבתי.
    ואם זה יקרה - סימן שיש אלוהים.

    השבמחק
  3. נראה לי שאלוהים לא מוכן לעזור לך רק בגלל שאתה מנסה אותו (או בגלל שהוא לא קיים)

    השבמחק