יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

אני אדם מאמין, במה שנוח לי

לפני מספר שנים הכרתי מישהי ששכרה דירה בתל אביב. אחרי כמה בעיות שהיו בינה לבין השותף, היא אולצה לעזוב את הדירה. 

היא הייתה צריכה לעזוב את הדירה עד לסוף חודש מסויים והמשכיר אמר לה שאם היא תישאר אפילו יום אחד מעבר, היא תצטרך לשלם כאילו שהתה בדירה בכל החודש (הנוסף). ההוכחה מבחינתו לכך שהיא לא גרה יותר בדירה הייתה החזרתו של המפתח וחתימה שלו, שמאשר זאת.

בשעה 23:15 ביום האחרון של החודש, שהיה יום שישי, הגענו יחד לדירה המדוברת. כאשר הגענו לדירה, המצב היה כזה:
  • האור דלק בחדר שלו
  • הוא נשכב צמוד לחברה שלו מתחת לפוך
  • שניהם צפו בטלויזיה, שמטבע הדברים הייתה דלוקה. 
כאשר היא החזירה לו את המפתח וביקשה שיחתום שהוא קיבל אותו, הוא אמר לה בלי להתבלבל: "אני לא כותב בשבת". בשניה אחת הוא הפך לאדם מאמין בן מאמין. כמובן שהוא מאמין רק בצורה שנוחה לו וכרגע נוח לו לא לכתוב בשבת. העלתי בפניו את העובדה שהאור והטלויזיה דולקים אבל הוא לא נתן לעובדות לבלבל אותו. הוא אדם מאמין ואצלו האמונה מסתכמת בכך שהוא לא כותב בשבת, במילים שלו. על זה נאמר: דתי לפי דעתי והרב שלי הוא הרב נוח.

אני לא זוכר מה קרה לבסוף ואיך נגמרה הסיטואציה הזו. אני כן יודע שהבעיות המשיכו גם מעבר לאותו יום, שהיה אמור להיות האחרון בו הם רואים אחד את השניה.

4 תגובות:

  1. שותפים. אללי כמה אני שמחה שלא היו לי כאלה. זה לא סיפור הזוועתון הראשון שאני שומעת.

    השבמחק
  2. ניצול ציני ומעוות של הדת... צר לי שיש אנשים בורים ונבערים כל כך... אנשים לא תופסים שמהות הדת היא השלמות שבה ואני אביא משל יפה:
    משל לאישה שראתה אצל שכנתה עוגה משו בסט, בקשה האישה את המתכון מן השכנה והלכה בשמחה ובטוב לבב להכין העוגה... אממא במקום 6 ביצים שמה 2 , במקום קילו קמח שמה רבע , אבקת אפייה לא הייתה בנמצא אז היא ויתרה עליה... הכניסה לתנור... וכפי שאתם משערים יצא דיקט. הלכה אותה אישה אל שכנתה והטיחה בה :" איזה מתכון גרוע הבאת לי תראי מה יצא".

    לי אישית לא נראה ממש שהבנאדם מאמין ושהדת ממש חשובה לו מה גם שדרך ארץ קדמה לתורה ... בקיצור הבנאדם צבוע ונתלה באקט דתי שכנראה שמע מאיזה פלוני אלמוני והוא לא יודע אפילו למה נוהגים כך.
    חבל... חבל.. חבל...

    השבמחק
  3. מי חכם וישפוט? מה נחשב עיוות ומה נחשב הדת ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא קבע את היותו מאמין והוא קבע כיצד באה לידי ביטוי אותה אמונה
      לא אני ולא אתה נקבע זאת
      רק שהצורה והסיטואציה בה נעשו הדברים נראית תמוהה בלשון המעטה

      מחק